Föreläsningar
Informationstavla för föreläsningar



FÖRELÄSNINGAR

Jag erbjuder både föreläsningar och kurser inom intern- och extern kommunikation. Här nedan hittar du några exempel på de föreläsningar och kurser jag erbjuder, men självklart kan vi tillsammans skräddarsy en lösning efter era behov. För bokningar i Västsverige ingår transport i priset för kursen eller föreläsningen, i övriga landet diskuterar vi kostnaden innan bokning.

Gör en bokningsförfrågan här!


Konsultation: Bli en bättre beställare och kvalitetssäkra rekryteringsprocessen

Rekrytering som fungerar bra grundar sig alltid i huruvida organisationen eller företaget är en bra beställare. Genom att identifiera och förstå organisationens/företagets unika behov kan man skapa tydliga och skräddarsydda sökprofiler. Tillsammans gör vi en analys av era nuvarande och framtida personalbehov inom kommunikation. På så sätt blir grunden i rekryteringsprocessen tydligare, det blir enklare att värdera kvalifikationer, kandidater är redan från början införstådda med de krav som tjänsten innebär och hela resan kommer att bli bättre från start till mål.  Eftersom jag har mångårig efrfarenhet av att arbeta med Svenska kyrkan har jag en särskild förståelse för denna organsation.


Föreläsning: Internkommunikation, en kickstart för arbetsplatsen

Alla företag och organisationer har en internkommunikation att ta hänsyn till. Fixar man detta på rätt sätt kan man inte bara öka effektivitet utan också skapa en god grund för nöjda medarbetare. I denna föreläsningen identifierar vi vad som är nyckelfunktioner i internkommunikation och hur man bäst ser till att dessa fungerar.


Föreläsning: Att hitta rätt i medlems- och kundkommunikationen

En bra och genomtänkt kommunikation med dina medlemmar eller kunder skapar ett ökat förtronde för er organisation eller ert företag. I denna föreläsningen tittar vi på grundläggande faktorer för att ni skall lyckas med denna kommunikation. Tillsammans tittar vi till exempel på:

  • Vad skall jag säga och till vem
  • Vilken kanal skall jag använda
  • Hur tar jag hand om en "besvärlig" kund
  • Vilken målsättning skall jag ha